Käyttämäsi luotain on kai Humminbird Piranha Max 150x malli? Millaiset anturin kiinnitys mahdollisuudet tuossa ovat noin vuokravenettä ajatellen, vai täytyykö tehä joku oma patentti? Katteltiin joskus saman valmistajan kannettavaa mallia kun oli reilussa alennuksessa paikallisessa Prismassa mutta jätettiin hyllyyn kun kukaan ei ollut aiemmin laitteesta kuullut mitään
Ei ole 150x, on hippasen vanhempi malli, Piranha max10

. Niin kuin edellä sanoin, on kavereilla pari pykälää uudempi versio, se voisi mahdollisesti olla tuo 150x. Piranhastahan näkyy olevan nykyään myös versio 180X, jossa on maksimiteho 200 W, kun se noissa vanhemmissa on 100 W, tämän pitäisi periaatteessa tietää lisämetrejä syvyysnäyttöön, jos laatu muuten on samaa. Toisaalta tuo vajaat 200 metriä kyllä riittää joka tarpeeseen, ja tehon lisäys lisää myös akun kulutusta.
Minä olen kiinnittänyt anturin lätkämailan varresta sahattuun pätkään, jonka olen laittanut ruuvipuristimella veneen perälauttaan kiinni. Välillä on pitänyt vielä kehittää väliin jotakin laudan pätkää sovituspalaksi, mutta toistaiseksi kiinnitys on onnistunut kaikkiin veneisiin, joita on kohdalle sattunut. Talvikin veneisiin kiinnitys onnistuu kyllä, on asiasta henkilökohtaista kokemusta

. Ai niin, muistakaa laittaa varmistusnaru, jottei anturi karkaa, jos puristin löysää. Tätä ei ole tapahtunut meillä kuin kerran ja silloin oli silkkaa tuuria, että anturin piuha sattui tarttumaan moottoriin kiinni, ennen kuin karkasi reunan yli.