Kirjoittaja Aihe: Skibottenin maisemissa kalastaminen...  (Luettu 18378 kertaa)

Anonymous

• Vieras
Skibottenin maisemissa kalastaminen...
« : 02.07.06 - klo:19:06 »
Elikkä nyt matkakohde saattaa muuttua lofoottien sijaan Skibotteniksi.
Tuo älynväläys ei ole omani mutta en lähde sitä ennen tyrmäämään kun olen saanut muilta tietoa paikasta.
Siispä:
Kuinka suuri kylä/kaupunki on kyseessä?
Miten merikalastus onnistuu A.Rannalta heittäen
B.veneestä?
Siis kuinka syviä vesiä nuo ovat skb;n kohdalla?
Ja mitä kaloja siellä liikkuu ja kuinka kookkaita :)?
Lisäksi tuli mieleen että kartassa näkyy joku joki laskevan lyngeninvuonon perukoille,että onko siinä jalokalaa?
Ja mitä muita pienempiä jokia/järviä/lampia alueella on joissa voisi olla esim. rautua,harri tai taimenta?

KAIKKI KOKEMUKSET JA KOMMENTIT PAIKASTA KIINNOSTAA.

(sama kysmys myös kalastus.com;in puolella)

Poissa Pete Peltonen

• Admin
  • Lähes Kaiken Merikalastuksesta Tietävä
  • *
    • http://www.crazy-cod.com
« Vastaus #1 : 02.07.06 - klo:22:27 »
Skibotn on pienehkö paikka, josta ei tahdo saada venettä vuokralle.
Kalaa tulee samalla tavoin kuin mistä tahansa, ei kuitenkaan mikään huippupaikka. Rannaltaheittopaikoja on tuon tuostakin Altan suuntaan ajaessa.
Vuono on Skibotnin alueella tasaisesti noin 100 metriä syvä.

Skibotnelva laskee Skibotniin, joki kärsii lohiloisesta ja myrkytetään tyhjäksi muutamien vuosien välein.

Altaan päin ajaessa noin 40 km Skibotnista löytyy tällainen paikka:
http://www.manndalensjobuer.no/index.htm

http://www.manndalensjobuer.no/2004/htm/spraksider/fin.htm <-- suomeksi

Manndalenista pääsee autolla varsin lähelle Haltia. Tunturissa kalavesia paljon, Manndaleniin laskee lohijoki jonka nimeä en nyt voi muistaa.

ERITTÄIN asialliset veneet + kivat ruohokattoiset mökit.

Petri

http://www.crazy-cod.com - kalastusleiri Arnöyalla, ulkomeren äärellä!

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #2 : 03.07.06 - klo:08:36 »
Hmmm...100 metrin syvyys kuulostaa ainakin hyvältä! :)
Kiitos tiedoista joita jo annoit!
Mutta vielä hinnat kiinnostaisi.
Oletko itse käynyt tuolla nimenomaisella mökki-vuokra-paikalla?
Ja lisäksi kiinnostaisi benziinin litrahinta norjassa (95E)?
Taidanpa soittaa tuonne ja haastatella vähän lisää ja kysyä veneiden ja mökkien vuokrahinnat.
Mutta sinulta ne tulee kai puolueettomammalta kannalta,eli jos olet tuolla kalastanut niin mikä oli saalis?:)

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #3 : 03.07.06 - klo:09:05 »
No sanotaanpa nyt näin:
ELi mikä on teidän kokemuksienne mukaan PARAS kalapaikka lofoottien - skibottenin alueella?
MIHIN pitää mennä?
Haluam isoja kaloja ja paljon ;).
Siis tuo olisi ihanne paikka.
Röstille tuskin menen kauheiden hintojen vuoksi

Poissa Mauno / Merikalastus.info

• Admin
  • *
  • MC-Team
    • RP-Team
« Vastaus #4 : 03.07.06 - klo:09:10 »
Jos Lofooteille  päin menet, niin suosittelen Grytöyaa.
Edullinen, mutta kuitenkin loistavat kämpät ja mahottoman hyvät kalaveet vieressä :!:

Poissa Ykkönen

• Vakavampi harrastaja
  • *
« Vastaus #5 : 03.07.06 - klo:12:27 »
joo kyllä tuota GRYTÖYAA voi suositella...varsinki jos vertaa siibotniin.. :D

loppuviikosta mennään käväseen ja jos arnen vene joutaa..mennään pakalle juksaan.. :lol:
Milloin kala kasvaa nopeimmin? - Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #6 : 03.07.06 - klo:16:31 »
Hmmm...Nyt rupeaa ankara kilometrien ynnäily ym. ympäripuhuminen matkakohteen muuttaminen TAKAISIN lofoottien suuntaan.
KIITTI POJAT!!! :)

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #7 : 03.07.06 - klo:17:15 »
Nonni!
Lofoottien Grötya;lle on sama ellei 15km lyhempikin matka kun tonne skibotteniin!
Ja nyt alkaa reittisuunnitelma hahmottua kun on matkakohdekkin päätetty.Sanokaapas vielä tyrskyturskan ukot onko tuossa mökkivuokrahinnassa (700kr=96,0...€) tinkivaraa minkä verran?
Norjalaiset oli ainakin viime kesänä varangilla niin reilua porukkaa että oksat pois.Saatiin venevuokratkin ilmatteeksi kolmen päivän osalta! ja vielä muistaakseni pari hunttia pyöristeltiin mökkivuokraakin. :)

Kauanko lauttamatka kestää tuon vuonon kapean kohdan ylite kun tullaan Narvikista päin?

Ja kuinka syvää meri on suunnilleen kun veneellä mökin pihasta jonkin matkaa ajellaan?
Ja mitä kalaa on tullut?

Tähän astisista kommenteista ja auttamisista olen niiiiiin maan perusteellisen kiitollinen!!!

Poissa Ykkönen

• Vakavampi harrastaja
  • *
« Vastaus #8 : 03.07.06 - klo:17:21 »
jeps.. hinnoista ja niiden tinkimisistä se verran että meriaitta on halvin..ihan ok.. tinkivarasta en tiiä...mut se on luxus paikka..sauna ja kaikki  :shock:

lautta 12 min

syvyys on 0-150 noin parin kilometrin matkalla...mutta kilsa lissää nii löytyy +300

kala tulee kaikkea

millos ootte menossa :?:
Milloin kala kasvaa nopeimmin? - Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

Poissa Jani

• Yleisvalvoja
  • *
« Vastaus #9 : 03.07.06 - klo:17:46 »
Käyppä kato tuolta reissujuttuja ja saalistietoja : http://www.rpteam.net/lofootit2005.htm

Ne kaikki Lofoottien jutut taittaa olla Grytöyalta ku kahtelet sieltä vasemmasta reunasta otsikot. Itekkii lähen sinne eka kerttoo heinäkuun viimeseks viikoks.

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #10 : 03.07.06 - klo:20:39 »
Matkalle ollaan lähdössä veljen ja isän kanssa tuossa heinäkuun 10-20,ei vielä lyöty lukkoon...
Miten muuten riittääkö sairaan jäykkä 180cm vetovapa (mallia biltema) isomankin kalan kanssa?
Mukaan otan myös 210 pitkän rissakärkisen fladen charter vavan sekä heittohommiin 9` abu Pro Actionin pienemmille pilkeille (up to 35g).

Kuinka isoja koukkuja grötön turskien ym. puna-ahventa isompien kalojen leukaan kannattaa yrittää tartuttaa?
Kolmi vai yksihaaraisia?
Turskallahan on ainakin iso pää ja suu mutta entä hyvä koukkukoko mirrille?

Poissa Nypy/RP-Team

• *
    • http://www.rpteam.net
« Vastaus #11 : 03.07.06 - klo:22:26 »
olen itse siellä 23.7 lähtien viikon ja neuvon kyllä joka asiassa, jos varaat paikan minun kauttani, voit saada jotain pientä pyöristystä ja ainakin saat paikan silloin, koska se iso mökki  on minulle varattu ja veneet myös, mutta sopu sijaa antaa, pistäppä yv tulemaan ja rekisteröidy tänne

nypy/rp-team
ypy/rp-team
www.rpteam.net

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #12 : 04.07.06 - klo:11:46 »
Tere,Me varmaan startataan reissuun siinä 11-12 päivä heinäkuuta,elikä ennen sinun reissuasi.
Mutta jos meidän reissu viivästyy/sinun aikaistuu niin nähräänpä sitten grötöya;n puolella! :)

Poissa Nypy/RP-Team

• *
    • http://www.rpteam.net
« Vastaus #13 : 04.07.06 - klo:15:12 »
samoja aikoja lähdetään, mutta minä ensin viikoksi röstille ja sieltä grytöyalle
ypy/rp-team
www.rpteam.net

Poissa Jani

• Yleisvalvoja
  • *
« Vastaus #14 : 04.07.06 - klo:15:33 »
Lainaus käyttäjältä: "Nypy/RP-Team"
olen itse siellä 23.7 lähtien viikon ja neuvon kyllä joka asiassa, jos varaat paikan minun kauttani, voit saada jotain pientä pyöristystä ja ainakin saat paikan silloin, koska se iso mökki  on minulle varattu ja veneet myös, mutta sopu sijaa antaa, pistäppä yv tulemaan ja rekisteröidy tänne

nypy/rp-team

:D  :D  :D  Eli siun suuruuven hulluus ei rajotu pelekästtään mahollisimman syvviin vessiin, mahollisimman issoihin koukkuihin ja pilikkeihin tai kalloihin, tai muihin kalavehkkeissiin. Oot varannu koko mökin ja venneet :D  :D  :D   Ootko aatellu varata esim. Grytöyan/Röstin saarta tai Finmarkkenin läänin kalavesiä :D  :D  :D  :D  :D