|
|
 |
« Vastaus #15 : 25.03.06 - klo:20:33 » |
|
alumiini ei ole niitä helpoimpia valettavia, ja melko leijaileva tulee koon takia, joten vaarassa sotkeutua muiden kuviin.
tuo ketju oli loistava idea, täytyypä kaivaa esiin rosteriketjua, pitäisi löytyä sellaista, jossa 1 lenkki painaa noin 50-100g, joten ainakin kolinaa kivikkopohjassa löytyy kisuille
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
« Vastaus #17 : 26.03.06 - klo:10:03 » |
|
jonkin ison jigipään muotin voisi porukalla ostaa, itse haluaisin painoa vähintään puolisen kiloa, tai vähän enemmänkin
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
poka
Yleisvalvoja
Poissa
|
 |
« Vastaus #18 : 26.03.06 - klo:14:27 » |
|
Sen ison jigipää muotin tekeminen ei oo kovin kummonen juttu, jos metallin työstö onnistuu.. http://pintasei.com/kalastus/valineet/tee_itse/tee_itse_jigipaa.htmlTuolla ohjeella tehtiin ensin yhen pään muotti.. ja sitten olikohan viiden eri painoisen pään muotti.. ja niinkuin aikasemmin olleesta kuvasta näittä niin riimaa tulee.. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
|
 |
« Vastaus #19 : 26.03.06 - klo:14:38 » |
|
taidampa ottaa tuosta projektin, nimimerkillä vapuksi valmista (toivottavasti)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Jani
Yleisvalvoja
Poissa
|
 |
« Vastaus #20 : 26.03.06 - klo:14:43 » |
|
Mulla ei oo metallin työstö mahollissuutta mut puustahan suapi kanssa muotin tehttyy helepommin...ei vuan oo tietenkkään nii pitkäikänen. Hirvvee miärä ois pilikkijä ja muita ottipeliä tehtävä mut ku ei tässä :evil: :evil: :evil: kerrostalossa oo mittään tiloja, ens muanantaina ois tarkotus tehä niitä pilikkijä, tai ainakkii lyijyn valamista vaille valammiiks...pakko suaha valammiiks Lyngenniin :wink:
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
|
 |
« Vastaus #21 : 26.03.06 - klo:15:18 » |
|
tuo tuleva muotti kyllä joutaa lainaksi sitten, ja voin myös valaa valmiiksikin sitten
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
poka
Yleisvalvoja
Poissa
|
 |
« Vastaus #22 : 26.03.06 - klo:16:36 » |
|
Puu muotti ei tosiaan ole kovin kestävä.. Tein painotus jyijypötköjä jerkkehein siten että pistin kaksi lautaa vastakkain ja porasin niiden väliin 8mm reiän ja valoin sinne lyijyn.. Puu kärysi ja valun pinta oli tosi epätasainen, mutta ei se noissa painotus pötköissä haitannut..
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
|
 |
« Vastaus #23 : 26.03.06 - klo:16:59 » |
|
vaneri kestää vähän paremmin
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
« Vastaus #25 : 11.04.06 - klo:16:19 » |
|
Ja tarkoitettu veteen eikä hyllyyn koristeeksi. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
poka
Yleisvalvoja
Poissa
|
 |
« Vastaus #26 : 11.04.06 - klo:17:41 » |
|
Näkyykö muilla nuo JEluren kuvat?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
|
 |
« Vastaus #27 : 11.04.06 - klo:18:08 » |
|
Näkyykö muilla nuo JEluren kuvat? Eipä näy.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
|
 |
« Vastaus #28 : 11.04.06 - klo:20:11 » |
|
Ei näy täälläkään :? Laittele JElure kuvat mulle maililla ( rpteam@rpteam.net), niin heitän kuvat tuohon sun viestiin :!:
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|