Kirjoittaja Aihe: Vavan rakentaja Suomessa?  (Luettu 3866 kertaa)

Poissa Kristian

• Vakavampi harrastaja
  • *
    • PIRAYHAJ
Vavan rakentaja Suomessa?
« : 04.01.16 - klo:10:39 »
Terve taas ja hyvää uutta kalastusvuotta,

Kysymys kuuluu -> onko Suomessa vavanrakentajia?
Esimerkiksi jos haluaisi rakennuttaa Norjankepin 8) olen ymmärtänyt että perhovapojen rakentajia löytyy mutta miten kaikki muut "mallit"?

Poissa TPJ

• Vakavampi harrastaja
  • *
Vs: Vavan rakentaja Suomessa?
« Vastaus #1 : 04.01.16 - klo:21:22 »
Joskus etsein myös rakennussarjoja mutta sittemmin se vain jäi. Asia kyllä kiinnostaa edelleen mutta pitäisi löytää hyvä aihio jostakin ja aikaa.. :D

http://www.mudhole.com/rod-building

Poissa Kristian

• Vakavampi harrastaja
  • *
    • PIRAYHAJ
« Vastaus #2 : 05.01.16 - klo:08:26 »
Jepps Mudholesta löytyy tavaraa ihan joka lähtöön  :D
Norjankalastus"kerhon" kaveri (  http://www.spobyggaren.se/  ) rakensi mulle vavan viimme kesäksi ja tämä on ihan ylivoimasesti paras vapa mikä mulla on, tilattiin aihio joka oli aika edullinen ja tämä osottaitui ihan niinku 100% sopivaksi mulle ja 200-300g jigeille.
Renkaat olivat Fujin parhaita joten niitten hinta nousi yli aihion hinnan. Kaikki mitat (kelakiinnikkeen paikka, foamit sun muut) sovitettiin mun maun mukaan ja onhan tämä nytt sitten ihan eri peli ku kaupasta ostettu.
Nytt rakennan itse testinä yhden vavan kesälle 2016 jonka aihio on vanha lemppari jerkki aihio -60g jolla on nostettu 130cm pallas  :D
Aihio on maalauksen alla parasta aikaa ja renkaat,langat ja lakat tulon päällä ..... katsotaan mikä lopputulos on  ::) ainakin apuna netinkautta on Ruotsin parhaimpia rakentajia niin eiköhän se siitä

Poissa TPJ

• Vakavampi harrastaja
  • *
« Vastaus #3 : 05.01.16 - klo:17:14 »
Kristian pistelehhän sitten viestiä ja vaikka päivitystä foorumille rakennusprojektin etenemisestä ym. tiedosta niin saadaan eloa tännekkin pitkästä aikaa.
Ties vaikka siitä itsekkin saisi taiottua aikaa rakenteluun keväällä kun joka tapauksessa vapa pitäisi hommata kesäksi. Nyt olisi lämmintä tilaakin sopivasti tekemiseen.

En muista mistä tuon mudhole nettikaupan löysin, joltakin kalastussivulta varmaan linkin bongasin, on tuolla kyllä kaikennäköistä.
« Viimeksi muokattu: 05.01.16 - klo:18:28 kirjoittanut TPJ »

Poissa Kristian

• Vakavampi harrastaja
  • *
    • PIRAYHAJ
« Vastaus #4 : 11.01.16 - klo:09:54 »
No niin,

Kuvia sitten tästä projektista. Vanhan kelakiinnikkeen poisto, maalaus ja testaus missä mikäkin pitää olla  ;D

Poissa TPJ

• Vakavampi harrastaja
  • *
« Vastaus #5 : 19.01.16 - klo:20:56 »
Jostain syystä en saa kuvia auki?? En vaikka lataan koneellekkin.  ???