Kirjoittaja Aihe: Tervehdys!  (Luettu 3104 kertaa)

Poissa Mursu

• Norjan merikalastuksesta kiinnostunut
Tervehdys!
« : 16.03.11 - klo:21:32 »
Pitkän (=n. 4 v) lurkkimisen jälkeen rekisteröidyin tänne merikalastusfoorumille ja ajattelin aluksi esittäytyä.

Olen harrastanut Norjan merikalastusta n. 6 vuotta, enemmän tosissaan viimeiset 4. Norjassa on toki tullut käytyä toistakymmentä kertaa ja seuraava Senjan reissu varattiin viikon verran edellisestä eli viime elokuussa.

Homma on vielä aika harrastelijamaista - tosin kalastus pitääkin mitoittaa 6, 8 ja 10 vuotiaiden lasten (joista kaksi tyttöä) kestokyvyn mukaan. Kalareissut asettuvat yleisen rannalla romuamisen ja vuorilla kiipeilyn lomaan, tunturijärvien tammukat ja hiekkarantojen kampasimpukat kuuluvat kuvioon.

Välineet meillä on "vaihtelevaa" tasoa; 7000 Ambassadeurit siimalaskureilla tuntuvat vielä kohtuullisen toimivilta, vapoina Bilteman itse siimarissoilla tuunatut vavat ajavat myös asiansa. Jossakin vaiheessa hieman nopeammilla välityksillä toimivat kelat ja paremmat vavat tulevat hankintalistalle.

Saaliit ovat tietysti olleet runsaita - parhaana kaksi 7,5 kg merikrottia - mutta koossa riittää parantamista. Sei ja turskaennätykset ovat molemmat 5 kg, merikissa ja pallas loistavat poissaolollaan saalislistalta. Makrilleja on saatu liikaakin, suurin 850g ja parhaalla nostolla vaimolla 6 kpl litkassa.

Tätä palstaa olen seurannut suurella mielenkiinnolla ja parhaat vinkit olen saanut täältä. Erityismainintana Norjan karttalinkit ja vuorovesitaulukot.

Eli kiitos palstalaisille ja kohti kesän kalareissuja!

Mursu

Poissa tonimv

• Yleisvalvoja
  • Lähes Kaiken Merikalastuksesta Tietävä
  • *
Vs: Tervehdys!
« Vastaus #1 : 17.03.11 - klo:09:55 »
Terve tuloa Mursu

Sulla tuo reissailu menee vähän niinkuin minullakin , että ainakin osalla reissuista pitää ottaa huomioon myös perhekin , eli ei pelkkää kalastusta ukkoporukalla aamusta iltaan. Tosin onneks onnistuu vielä sellaisetkin reissut...

Ihan komeita Krotteja olet saanut , itellä on viellä krottitili avaamatta.

Poissa Pete Peltonen

• Admin
  • *
    • http://www.crazy-cod.com
« Vastaus #2 : 18.03.11 - klo:16:15 »
Tervetuloa,

ja myös minulta onnittelut komeista kroteista! On ehkä paras ruokakala mitä Norjan vesiltä saa.

Petri

http://www.crazy-cod.com - kalastusleiri Arnöyalla, ulkomeren äärellä!

Poissa Jani

• Yleisvalvoja
  • *
« Vastaus #3 : 06.05.11 - klo:10:36 »
Vähän myöhässä, mutta teretulemast minunkin puolesta. Hienoja krotteja oot saanu, eikä seikään ihan sintti ole. Makrilli on kyllä hyvä ruokakala, ja mukava pyytää kevyemmillä välineillä. Missäpäin olet niitä kalastanut?