Kirjoittaja Aihe: BFT Vavat  (Luettu 4216 kertaa)

Poissa Kristian

• Vakavampi harrastaja
  • *
    • PIRAYHAJ
BFT Vavat
« : 24.07.10 - klo:16:27 »
Terve kaikki,

Onko joku kokeillut tälläisiä BFT vapoja esim. Sea Jigging 5'8" - 450 gram  tai Sea Strike 7' 20 lb?
Olis kiva tietää että onko ne hinnan arvoisia noin 150€ tai onko Shimanon Hyperloop AX 20-30lb yhtä hyvä (60€)!??
Kela tämän vavan kanssa olis AVET LX 2vaihde.

Käyttö olis ensi kesän reissussa Röst tai Vaeröy :)

Poissa jyrki

• Vakavampi harrastaja
  • *
Vs: BFT Vavat
« Vastaus #1 : 25.07.10 - klo:14:04 »
Minulla on tuollainen BFT Sea Jigging ja myös tuo Hyperloop. Molemmat on hintaansa nähden hyviä vapoja.

BFT on teräksen vahva, mutta silti tunnokas vapa, erinomaiset vaparenkaat ja kahvat. BFT:n ainoa huono puoli on sen hieman ahdas kelakiinnike. Itse jouduin viilaamaan Avetin (MXL 5.8 ) takakahvan puoleista jalustaa, että sain kelan kunnolla kiinni vapaan. No Avetissa tuo jalusta on ihan tolkuttoman vahva, joten ei tuossa mitään vahinkoa sinällään tullut. Kaikki muut kelani ovat sopineet kiinnikkeeseen vaivatta, vavan päällä on käynyt ainakin Shimano Tekota, Okuma Contoura ja 7000 amba. BFT:ssä on heittovavoista tuttu "liipaisin", eli sormikoukku. Kaikki eivät tästä pidä merivavoissa, mutta minua se ei ole suuremmin häirinnyt. Yhdellä kaverilla on myös samanlainen vapa ja olemme olleet vapaan tyytyväisiä. Tuolla hoitaa likimain kaiken venekalastuksen, toki kovin pitkiä litkoja ei noin lyhyellä vavalla voi uittaa.  

Hyperloopin ainoa huono puoli on vavan paino, vapa painaa yli puoli kiloa. Muuten vapa on hyvin tehty ja tukeva työkalu. Hinta-laatu suhde on mielestäni erinomainen.

« Viimeksi muokattu: 25.07.10 - klo:14:15 kirjoittanut jyrki »