|
|
joro
Vakavampi harrastaja
Poissa
|
 |
« Vastaus #1 : 02.06.10 - klo:19:51 » |
|
vuoden 2010 NYT NAPPAA:ssa tarjotaan samoja penn internalional trq keloja 995 euron hintaan. ostopaikalla on suuri merkitys hinnan kannalta. jos tavaraa tilataan EU:n ulkopuolelta hintoihin on lisättävä ALV ja tulli, jotka ovat yhteensä n. 25% usein näiden lisäksi vielä rahti, ellei myyjä maksa kuljetusta. joskus rahtivapaus kuuluu tavaran hintaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
|
 |
« Vastaus #2 : 03.06.10 - klo:11:01 » |
|
olen kuullut että niitä voi saada tullin "ohi" esimerkiksi lahjana = ei mitään maksuja muuta kuin tavaran hinta + rahti! Onko näin?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
joro
Vakavampi harrastaja
Poissa
|
 |
« Vastaus #3 : 03.06.10 - klo:12:51 » |
|
riippuu myyjästä. niinkin voi käydä. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
riude
Norjankävijä
Poissa
|
 |
« Vastaus #4 : 04.06.10 - klo:19:31 » |
|
olen kuullut että niitä voi saada tullin "ohi" esimerkiksi lahjana = ei mitään maksuja muuta kuin tavaran hinta + rahti! Onko näin?
6-7 vuotta sitten onnistui lähes aina, nykyään äärimmäisen harvoin. Ja se, että myyjä suostuu laittamaan tuotteen hinnaksi vaikka 30$ todellisen 300$ sijasta ei nykyään auta, kuitti pitää esittää. Toki joskus voi vahingossa lykästää ja menee läpi, mutta ei kannata siihen laskea.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
joro
Vakavampi harrastaja
Poissa
|
 |
« Vastaus #5 : 04.06.10 - klo:20:24 » |
|
minulla on paketti tullut pari kertaa suoraan kotiin, tullitta. jos myyjä merkitsee lähetyksen hinnan paketin päälle, peli on menetetty. tulli on kyllä varauduttava maksamaan. hintaero on silti huomattava, kuluista huolimatta.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
|
 |
« Vastaus #6 : 05.06.10 - klo:17:08 » |
|
Mikähän kela olis kovempi AVET LX ti tollanen PENN TRQ200? Vaeröy olis paikka missä kelaa käytettäis. Kyl muuten on sopivia hintoja tuolla päin maailmaa 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
|
 |
« Vastaus #7 : 05.06.10 - klo:17:58 » |
|
Rohkenen epäillä, että kumpikin on vähintään riittävän hyvä. Eli kumman vaan edullisemmin sattuu saamaan...
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
joro
Vakavampi harrastaja
Poissa
|
 |
« Vastaus #8 : 06.06.10 - klo:21:42 » |
|
itse valitsisin kelan jossa on: paremmat laakerit parempi jarru kapeampi puola nopeampi kevyempi usein kalliimpi lähtöhinta kertoo tuon.?
vai vaeröy on kalastus paikkana. kannattaa varautua suuriin kaloihin. tuolla, jos ja kun onnistuu ensireissulla, paluu ns. tavallisiin paikkoihin tuntuu mahdottomalta.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
|
 |
« Vastaus #9 : 07.06.10 - klo:07:08 » |
|
terve joro,
minkälaista kela,vapaa,siima yhdistelmää suosittelisit?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
joro
Vakavampi harrastaja
Poissa
|
 |
« Vastaus #10 : 07.06.10 - klo:10:40 » |
|
vaikea sanoa, joka paikkaan sopivaa yleissettiä? pitäisi tietää, millä vieheillä kalastetaan, miten painavilla vieheillä, syvyys ym. minä käytän haspeli keloja, joten ne on helpompi luetella. shimano stella 20000 fa kela, shimano jigwrex vapa ja ygk ultra jigman pe 6 siima. shimano stella 8000 fa kela, daiwa hiramasa vapa ja ygk ultra jigman pe 4 siima. shimano stella 5000 sw kela, jigging master vapa ja ygk ultra jigman pe 3 siima. suurin setti on kumijigeille, joita uitetaan rauhallisemmin ja pienemmät, sekä kevyemmät setit ovat vertcal jigging kalastukseen. jos noista seteistä pitäisi valita vain yksi, se olisi tuo keskimmäinen.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
|
 |
« Vastaus #11 : 07.06.10 - klo:11:28 » |
|
okay, luulen että nuo setit menee vähän hinnoissa liian korkealle. tulee vaan kalastettua noin 2 kertaa vuodessa Norjassa  mutta kiitos infosta! ja kotona vähä haukee johon sit on omat vehkeet
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
joro
Vakavampi harrastaja
Poissa
|
 |
« Vastaus #12 : 08.06.10 - klo:06:45 » |
|
en sitä tarkoittanutkaan, että minun käyttämät setit olisivat ainuita oikeita valintoja.
hyvä hyrräsetti voisi olla seuraavanlainen. kela penn torque 200 285.99 usd vapa, joka on tehty tuohon kelaan penn torque jigging rod 30-80 lb tj 3080c66 99.99usd siimaksi power pro 300yds 65lb. 24.99usd ohuempi siima leikkaa paremmin vettä, kuin paksumpi, eikä katkea kalojen kanssa,paitsi väkisin repimällä.
tuon pitäisi olla hyvä setti. kaikki tavarat löytyvät samasta kaupasta. eli tulevat samaan aikaan. minulle on tullut tavaraa tuosta paikasta, moitteettomasti.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
|
 |
« Vastaus #13 : 08.06.10 - klo:09:25 » |
|
Tuo kuullosti mahtavalta setiltä  , ja hintakaan ei ollu niin hurja  Mitenhän ton rahdin kanssa ku vapa on yks osanen = pitkä paketti = kallis, vai ootko tilannu vapoja tuolta?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
joro
Vakavampi harrastaja
Poissa
|
 |
« Vastaus #14 : 08.06.10 - klo:10:27 » |
|
vapaa en ole tilannut tuolta, vaan eri espanjan liikkeistä sekä singaporesta. sellaista vapaa ei kannata ostaakaan, jossa on jatko holkkeja, jatkos on aina heikoin paikka, joka voi hajota. veikkaisin tuon paketin rahdiksi n. 60-70 euroa.?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|