Kirjoittaja Aihe: Ongelma  (Luettu 5125 kertaa)

Poissa Sepi-?

• Yleisvalvoja
  • Vakavampi harrastaja
  • *
  • Onkivamies
Ongelma
« : 08.05.10 - klo:00:41 »
Mielestäni olisi syytä miettiä, miten saamme koukkuun uusia keskustelijoita, sillä nyt vaikuttaa pahasti sisäpiirin jutustelulta, aiheet mukaanlukien.
Pelkkä Norjan kalastus, siimat, kelat yms.. ei riitä aiheeksi pidemmän päälle yksistään ja vaikka aihevalinnat, eli otsikot antaisivat vapauden muuhunkin, niin kovin paljon mennään aiheissa, joiden en usko kiinnostavan suurta yleisöä.
Lukijamääristä en tiedä, mutta keskusteluun osallistujien määrää ja lajikirjoa on vääjäämättä kasvatettava, tai edessä on kuihtuminen muutamien harrastajien keskustelusaitiksi, joka kutistuu edelleen kyllästyneiden kadottua muille maille.

Luulisin reissutarinoiden, olivatpa ne mistä maailman kolkasta hyvänsä, olevan toivottua lisää aiheisiin ja havaittujen uutuuksien kalastusrintamalla myöskin.
Sisäpiirin on havahduttava ja tehtävä tilaa muillekin, vaikka sitten tekemällä itse uudentyyppisiä aloituksia.
Laajentamalla keskustelua koskemaan kaikkea kalastukseen liittyvää toimintaa, sivujuonteineenkin, voimme aktivoida uusia osallistujia ja saada uutta väriä, sekä näkökantoja juttuihin.

Kanavaa ei kannata vaihtaa, vaan hieman säätää ohjelmaa, jotta se taas kiinnostaa ja eihän sitten unohdeta huumorin tylsyyttä vastustavaa vaikutusta.
Hauskuus ja mielenkiintoisuus voisi olla vaikka kertomista kömmähdyksistä, kämmeistä, vahingoista  joita reissuilla aina kuitenkin tapahtuu, eikös vaan. Eikä me olla virkamiehiä, joille ei koskaan tapahdu mitään, vaan tavallisen monipuolisia tunareita joille satuu ja tunnemme kaukaisesti töpeksijätkin.

Kuvasta voi saada tartunnan.
« Viimeksi muokattu: 08.05.10 - klo:00:47 kirjoittanut Sepi-? »

Poissa riude

• Norjankävijä
  • *
Vs: Ongelma
« Vastaus #1 : 08.05.10 - klo:08:25 »
Totta, aika hiljaista on.
Mutta esim. allekirjoittaneenkin kohdalla kun homma rajoittuu yhteen, hyvällä tuurilla kahteen reissuun vuodessa, ei juttua paljon riitä.
Kalustoa ei tule uusittua, kalajutut on kerrottu äkkiä jne...
Sama ongelma on kyllä monella muullakin "spesifisemmällä"saitilla, joissa jäsenmäärät voivat huomattavasti isompiakin.

Poissa Mikko

• Yleisvalvoja
  • Vakavampi harrastaja
  • *
    • LämpöRuukki
« Vastaus #2 : 08.05.10 - klo:23:11 »

Mahdollisia syitä ongelmaan.
En väitä että nämä argumentit olisivat tosia mutta jokaisellahan on yksi mielipide kuten jokaisella on yksi ...
No ehkä hieman hiljaista on jos keskustelee jostain muusta kuin tietyistä kohteista tai tietyistä välineistä.
Jos esim. teet reissujutun tai selostuksen kohteesta joka ei kuulu (ns. virallisiin)kaupallisiin kohteisiin, ei siihen juurikaan kukaan kommentoi tai vastaa.
Tai jos kyselet sopiiko porukkaan tai löytyisikö tilaa  johonkin tapahtumaan kuten helatorstaikarkeloihin ei siihen edes vastata.Eli ei ulkopuolisia.

Ymmärtääkseni foorumilaisia on liian vähän ja tietämys alueesta on vielä liian suppea.

Ollaan Söröyalla 06.06-12.06.  ja pyydetään isoa kalaa, syksyllä vielä tehdään reissu (4- 8 hengen porukalla)  johon sopii myös mukaan jos ketään yleensä kiinnostaa.

Poissa Kiesus

• Vakavampi harrastaja
  • *
« Vastaus #3 : 08.05.10 - klo:23:49 »
Jaahans.. vai että syksyllä vielä reissu ja että mukaan vielä mahtuis...!
Kerroppa lisää asiasta.

Poissa riude

• Norjankävijä
  • *
« Vastaus #4 : 09.05.10 - klo:09:40 »
Mie voisin Söröyalle lähteä koiran ja haulikon kera, jos olette tarpeeksi myöhään lähdössä että metsästyskausi on alkanut :D. Aikuisten oikeasti.

Poissa Mikko

• Yleisvalvoja
  • Vakavampi harrastaja
  • *
    • LämpöRuukki
« Vastaus #5 : 09.05.10 - klo:09:56 »
Kyllä se teknisesti sopii. Mehän lähdetään vasta sitten kun hanhikausi loppuilee täällä eli syykuun loppupuolella.
Tuo on muuten kiintoisa ajatus kun tulee metsästystä itsekin harrastettua, sopis tuulipäiville hyvin.

Söröya ei tosin ole ainoa mahdollisuus muitakin paikkoja on harkinnassa.

Poissa jyrki

• Vakavampi harrastaja
  • *
« Vastaus #6 : 09.05.10 - klo:16:45 »
Minulla ei ole kyllä hirveästi valittamista forumin suhteen. Pääsääntöisesti aina kun olen jotakin kysynyt, niin vastauksia on tullut. Toki noita reissuraportteja tms tarinaa kaipaisi lisää, niitä olisi mukava lueskella talvi-iltoina, mutta on vähän heikolla pohjalla valittaa asiasta, kun en itsekään tahdo ehtiä /muistaa retkistäni raportoida.

Itse olettaisin, että forumin tärkein tehtävä on välittää tietoa Norjan kalastuksesta ja on luonnollista, että kun tietomäärä sivuilla kasvaa, niin koko ajan useampi sivuilla kävijä löytää haluamansa tiedon aiemmista keskusteluista. Kun katsoo sivujen lukukertoja ym tilastotietoa, niin aika moni näyttää kuitenkin ammentavan tietoa sivuilta.

Näissä sivuissa on erinomaisen hyvää on se, että tyhjänpäiväiset paskanjauhajat loistavat poissaolollaan. Sitä osastoahan useilta muilta kalastuskeskustelusivuilta löytyy ihan kotitarpeiksi...

Poissa joro

• Vakavampi harrastaja
  • *
« Vastaus #7 : 09.05.10 - klo:20:16 »
luulen, ettei tämän forumin koko voi kasvaa kovin suureksi suhteellisen pienen
harrastaja joukon tähden.
mutta keskityttäessä etupäässä norjan vapakalastukseen, voidaan kertoa
erilaisista kalapaikoista ja kalastus tyyleistä.
norja on kuitenkin meitä lähinnä oleva maa jossa voi kalastaa isolla merellä.
nykyään kaikkea ei tarvitse opetella alkeista lähtien itse, sillä joku toinen
henkilö voi kertoa asiasta omat kokemuksensa.

tietokone on hieno keksintö, sen avulla pienikin ryhmä saa tietoa harrastukseensa.
silloin kun minä olin koulussa uusinta uutta oli videonauhuri.

Poissa Pete Peltonen

• Admin
  • Lähes Kaiken Merikalastuksesta Tietävä
  • *
    • http://www.crazy-cod.com
« Vastaus #8 : 11.05.10 - klo:17:25 »
Mukava lukea että asiasta on kiinnostusta. Merikalastuksen harrastajia on verrattain vähän, ja forumin aktiivisuus on pitkälti ns. vakiovieraiden varassa. Forumia luetaan paljon, sen näkee otsikoiden ja aiheiden lukemismääristä, mutta suurelle osalle vieraista pelkkä viestien lukeminen riittää tiedonjanoon.

Olisi mukavaa jos kirjoitteluja olisi enemmän, ja uskon että ns. vakiovierailla on suuri mahdollisuus vaikuttaa asiaan omalla aktiivisuudellaan, kuten he ovatkin tehneet. En usko että löytyy montakaan merikalastuksen harrastajaa joka olisi sitä mieltä että tältä sivulta ei löytynyt apua / neuvoa / vinkkejä kysymyksiin joita täällä esitetään.

Tämä forum ja merikalastus.info ovat ei-kaupallisia sivustoja, joilla mainostavat pienet alan yrittäjät kuten juk-sa.net , crazy-cod.com ja nordicfishing.fi ilman sen kummempia markkinointikuluja tai sitoumuksia. Sivusto ei myöskään kerää tuloja mistään vaan sen ylläpito maksetaan omasta taskusta ja vieläpä mielellään.

Petri

http://www.crazy-cod.com - kalastusleiri Arnöyalla, ulkomeren äärellä!

Poissa Kristian

• Vakavampi harrastaja
  • *
    • PIRAYHAJ
« Vastaus #9 : 11.05.10 - klo:22:22 »
moro,

olen aika uus tällä foorumilla mut mun mielestä tää on huippu mesta.
olen saannu paljo tietoa täältä ja jopa ostettua "vara" vapa tän kautta :)

No nyt on pakattu ja huomenna on lähtö Saltströmmiin ja kyl voi sanoo et kalahammasta särkee ;D

Poissa Sampsa

• Norjankävijä
  • *
« Vastaus #10 : 17.06.10 - klo:10:06 »
Totta on, että lukijoita riittää. Itse vain lueskelin ensimmäiset 2 vuotta, kunnes -09 rekisteröidyin, mutta joko on peräti viides viesti mitä paraikaa kirjoitan.
Myöskin tunnen heti neljä kaveria, jotka ovat myöskin "vain luku" tyyppisiä vierailijoita foorumilla.

Huumori on kova luu, vaikkakin tuntuu, että jollei ole paikan päällä käynyt, menee moni juttu varmasti ohi. Vaan siinäpä taas vain yksi syy lähteä käymään!
Itse olen hajoillut noihin kuningasrapujuttuihin viime viikkoina..
...Ettei keskusyksikkö jatka matkaa ilman koipia... Pyörin lattialla kaksi päivää vedet silmissä!!

Itse ollaan lähdössä taas 8.6, tällä kertaa ihan oikeasti oman veneen kanssa. Viime vuonna oltiin kovasti menossa myös, mutta viimehetken vastoinkäymisten myötä jäi vene kotiin ja miehet kävi koluamassa vähän lisää rantoja. Saaliskin jäi aiempaa heikommaksi, pikku turskaa ja seitä, suurimmat ~1,5kg. Vaikka kyllähän noistakin jo taistelukaverin saa, UL vehkeillä.

Meidän porukalla kyllä rajoittuu ison veden reissut yhteen vuodessa, viime vuosina kilometrejä on tullut aina vähintään 3500 ja meneehän tuohon aikaakin, ei kerkiä enempää reissaamaan. Tänä vuonna olisin kiitollinen jos saisin edes 3 vapaapäivää, kerkiäis edes hieman valmistautumaan lähtöön.
Taitaapi mennä perus edellis illan pakkaukseksi..
....Ammatinvalintakysymys...

Ja asiasta puheen ollen, taidanpa rientää töihin!
Ku kaikki muutkin aina saa..

Poissa MaunoMunakas

• Norjan merikalastuksesta kiinnostunut
« Vastaus #11 : 18.09.16 - klo:02:08 »
Mielestäni olisi syytä miettiä, miten saamme koukkuun uusia keskustelijoita, sillä nyt vaikuttaa pahasti sisäpiirin jutustelulta, aiheet mukaanlukien.
Pelkkä Norjan kalastus, siimat, kelat yms.. ei riitä aiheeksi pidemmän päälle yksistään ja vaikka aihevalinnat, eli otsikot antaisivat vapauden muuhunkin, niin kovin paljon mennään aiheissa, joiden en usko kiinnostavan suurta yleisöä.
Lukijamääristä en tiedä, mutta keskusteluun osallistujien määrää ja lajikirjoa on vääjäämättä kasvatettava, tai edessä on kuihtuminen muutamien harrastajien keskustelusaitiksi, joka kutistuu edelleen kyllästyneiden kadottua muille maille.

Luulisin reissutarinoiden, olivatpa ne mistä maailman kolkasta hyvänsä, olevan toivottua lisää aiheisiin ja havaittujen uutuuksien kalastusrintamalla myöskin.
Sisäpiirin on havahduttava ja tehtävä tilaa muillekin, vaikka sitten tekemällä itse uudentyyppisiä aloituksia.
Laajentamalla keskustelua koskemaan kaikkea kalastukseen liittyvää toimintaa, sivujuonteineenkin, voimme aktivoida uusia osallistujia ja saada uutta väriä, sekä näkökantoja juttuihin.

Vaikka jokunen vuosi viimeisestä kirjotuksesta näyttää olevan.. Pitänee silti oma mielipide ja ensikosketus tuoda ilmi, jos ei muuten niin tekemisen puutteen ja saunaoluen iloksi.
Ensimmäinen oma Norjan kalareissu sai aikansa tyrskyturskan ja pintasei sivustojen kautta n. 2010vuonna; tarvittavat perustiedot ja ottipaikat olivat erinomaisen houkuttelevia. Printtasin kopiot paikoista tietyille alueille ja ei kun kalaan. Ekalta reissulta oppi paljon, mutta ottipaikat ja perustiedot olivat välttämättömiä tai muuten nuori pojankloppi olisi ollut aivan hukassa, eikä olisi reissulle uskaltanut lähteä. (tästä kiitosta muistaakseni Petrille ja jolle taisin jopa soitella ohjeiden perässä, sorvasi oikein yksityiskohtaiset ottipaikat&kuvat tyrskyturska tai pintasei sivustolle)
Kun vuosia on vierähtänyt niin on jo osittain unohtanut pintasein ja varsinkin tyrskyturskan sivustot(valitettavasti), mutta kyllähän sitä kaipaisi vanhojen sivustojen keskusteluja vaikka linkitettäväksi tänne.

Viimeisestä Norjan reissusta onkin monia vuosia, vaikkei palava kalastusinto olekkaan poistunut.. Toivottavasti myös muita kohtuu kokemattomia eksyy samoille sivustoille tutkailemaan perustietoja, mm. Petrin jigiopas on erinomainen; rohkaisee kokemattomia kokeilemaan tuotakin kalastustapaa.
Toivottavasti sivusto eläisi aktiivisemmin, esimerkiksi itse olen tutkiskellut vuosien mittaan jos löytyisi sopivia kalaporukoita reissuun, mutta hiljaista täällä tuntuu olevan yleisesti ottaen.

Poissa MaunoMunakas

• Norjan merikalastuksesta kiinnostunut
« Vastaus #12 : 18.09.16 - klo:02:14 »
Lisätään tähän nyt vielä että on kuitenkin loistava sivusto ja yksi ainosta josta tuntuu löytyvän hyvää tietoa Norjan kalasteluun, ettei ymmärretä flänässä olevan kirjoittelua väärin  ;)

Poissa Veku1

• Admin
  • Merikalastuksen osaaja
  • *
« Vastaus #13 : 20.09.16 - klo:14:01 »
Foorumilla on varsin paljon lukijoita, niin vieraita kuin jäseniäkin, mutta kirjoittelu ja ajatusten vaihto on siihen nähden hiljaista. Olisi mukavaa jos saataisiin enemmän pöhinää pönttöön ja keskustelua enemmän aikaan. Esimerkiksi kalapaikkoja on tullut porukalle paljon lisää ja välineet kehittyy. Niistä on aina mukava kuulla kokemuksia ja se auttaa muita löytämään uusia paikkoja ja välineitä tähän riemastuttavan hauskaan harrastukseen. Ja reissuraportit ja videot ne vasta nannaa onkin kotisohvalla maatessa..