Marliini on todella hyvää.
Tiedän, koska olen itse syönyt sitä, kuten myös kilpikonnaa "tarhattua", joka vie voiton merenelävistä.
Samoin ajatuksin ollaan kalassa monessa osassa maapalloa, kuten Aasiassa ja Afrikassa.
Karibian alueella, Kuuba liittynee kerhoon, syistä jotka ovat tiedossamme, johtuen järjestelmästä ja ns, omalaatuisesta, sekä itsekkäästä ajattelusta.
Siitä ei enempää, kukin taaplaa tyylillään.
Olen itse kalastanut miltei Kuuban kupeessa " Cayman" ja siitä on jo aikaa, eikä silloinkaan otettu noin vain ylös marliineja, vaan ainoastaan tietyin säännöin voitiin näin toimia.
Nykyisin maailman merillä, urheilukalastuksesta kyseen ollen, marliinit vapautetaan järjestään.
Kuka näistä pitää huolta, jos me emme näytä esimerkkiä.
Kaikkialla kärsitään eläimistön kuolemisesta sukupuuttoon ja pitkän päälle se tuskin on oikea tie.
Nyt puheen alla ovat mehiläisten kuolemat ja yleensäkin siitepölyä levittävien hyönteisten väheneminen ja jos ne kuolevat, niin mitä tällaisesta skenaariosta sitten seuraa: Vastaanpa itse.
On ennustettu maailmanlaajuista nälänhätää neljän vuoden sisällä siitä, kun mehiläiset katoavat, kuka meistä uskaltaa epäillä sitä ja kuvio on kaikkien nähtävissä Suomessakin, missä ne ötökät ovat?
Jos emme pidä huolta yhdestä, niin tuskin monesta muustakaan.
Lappilaisten järventyhjennystalkoot ja Savolaisten istukaspyynnit muikkuverkoilla, voi unohtaa, sillä ongelmat ovat globaaleja.
Totta ettei niitä Marliinikantoja uistelemalla vähennetä, mutta kyse ei olekaan siitä.
Urheilukalastajien moraalinen velvollisuus, on pitää huolta jatkostakin ja oikeastaan ainoa millä voimme tehdä sen on esimerkki.
Tsekkaapa kansainvälisesti tomivia urheilukalastus firmoja asian tiimoilta, niin huomaat kaikilla olevan sama motto, niitä ei vaan oteta.
http://www.marlincapeverde.com/Asenteita on muutettava, siellä Havannassakin, mikä muuten vaikuttaisi mielenkiintoiselta paikalta.