Kirjoittaja Aihe: Koukuista  (Luettu 31378 kertaa)

Poissa Nypy/RP-Team

• Lähes Kaiken Merikalastuksesta Tietävä
  • *
    • http://www.rpteam.net
Koukuista
« Vastaus #15 : 07.02.06 - klo:09:44 »
on noita jokunen jäljellä vielä.
se noissa 2-huorroissa on hyvä puol, kuten mauno mainitsi, pysyvät määrätyssä asennossa paremmin kuin muut koukut
ypy/rp-team
www.rpteam.net

Poissa Mauno / Merikalastus.info

• Admin
  • *
  • MC-Team
    • RP-Team
Koukuista
« Vastaus #16 : 07.02.06 - klo:09:49 »
Lainaus käyttäjältä: "Nypy/RP-Team"
on noita jokunen jäljellä vielä.

Joutasko nuita pari vapun kalastussessioon?
Pallautan sitte Röstillä, ellei pojat jätä kaikkia mun tarvikkeita pohojaan :wink:

Poissa Jani

• Yleisvalvoja
  • *
Koukuista
« Vastaus #17 : 07.02.06 - klo:13:58 »
Mie oon kato puol savolainen niin männöö vähä nää murtteet sekasin :D  Mistäs työ ootta nuita isoja 2 huaroja ostanneet? Ja kun Nypy puhu käyttänneessä jopa kahta kolomihuarroo piäkuvassa niin minkä kokosia jos niitä 2 laittaa. :?:  Kolomannekseen niin miten se männöö tuo koukkukoko jos esmes. 1 huara nro 6# on kita kooltaan 20mm niin onko kaks huara 2 kertoo 20mm= n 40mm levvee...no mites se kolomihuara sitten :?:  :?:    Kylläpä onnii hankallii nää koukku asijat, eikä nuo mittää ilimasiakkaa oo, keskihinta pamahtaa 3€ tietämille kpl jos hyviä koukkuja ostaa....perhana :evil:

Poissa Jani

• Yleisvalvoja
  • *
Koukuista
« Vastaus #18 : 07.02.06 - klo:14:05 »
Mikä koukku tää muuten on mikä tiältä linkistä löytyy? Ja mikä ihmeen rinkula siinä on :?:

http://80.237.203.121/shop/product_info.php/products_id/8901/cPath/182_183/einzelhaken/eleminator-hook-black-force.html

Poissa poka

• Yleisvalvoja
  • *
Koukuista
« Vastaus #19 : 07.02.06 - klo:14:33 »
Saksalaisten murre on täysin vieras mulle, mutta näyttää tavalliselta lohiperhokoukulta jossa on joku ihme rautalankaviritys.. Nuista eri haara-koukkujen suhteesta en osaa sanoa mitään muutako, että mitä isompi -sitä isompi(parempi) :shock:

Poissa Nypy/RP-Team

• *
Koukuista
« Vastaus #20 : 07.02.06 - klo:17:26 »
Lainaus käyttäjältä: "Jani"
Mie oon kato puol savolainen niin männöö vähä nää murtteet sekasin :D  Mistäs työ ootta nuita isoja 2 huaroja ostanneet? Ja kun Nypy puhu käyttänneessä jopa kahta kolomihuarroo piäkuvassa niin minkä kokosia jos niitä 2 laittaa. :?:  Kolomannekseen niin miten se männöö tuo koukkukoko jos esmes. 1 huara nro 6# on kita kooltaan 20mm niin onko kaks huara 2 kertoo 20mm= n 40mm levvee...no mites se kolomihuara sitten :?:  :?:    Kylläpä onnii hankallii nää koukku asijat, eikä nuo mittää ilimasiakkaa oo, keskihinta pamahtaa 3€ tietämille kpl jos hyviä koukkuja ostaa....perhana :evil:

jaha, aletaas tuosta 2-haarasta, myytävänä en ole niitä missään nähnyt, ne ovat kokoa 10/0 , eli kohtuullisia, minä selvittelen olisiko niitä mahdollisuus saada oikein rahallakin, palataan asiaan.
kolmi-haarat ovat olleet 10/0.
2-haara ei ole 2x 1-haarasen kitaväli, vaan vähemmän, koska ne ovat n 90 asteen kulmassa toisiinsa nähden, samoin suhteessa kolmihaarat ovat pienempiä, kuin 3 kappaletta 1-haaroja olisi selkämyksestä kiinni toisissaam.
6# kuulostaa pieneltä, mielestäni 8/0 on pienimmästä päästä käyttökelpoisia jos kunnon kaloja yrittää, mutta kuten sanottu, itse etsin aktiivisesti 12/0 ja 14/0 3-haaroja ja muutama vielä isompi haita varten, nyt on jenkeistä tulossa pikku satsi 12/0 3-haaroja,

toinenkin reikä on olemassa ja varmistuu kuun lopussa, ne ovat n 10/0 3-haaroja ja hinta pitäisi olla kohtuullinen,
jos joku tarvii niin pistäkää yksityisviestiä tänne ja ilmoittakaa minkä verran olisi tarvis, koska ne on tilattava etukäteen käyn ne itse hakemassa eestistä
ypy/rp-team
www.rpteam.net

Poissa Jani

• Yleisvalvoja
  • *
Koukuista
« Vastaus #21 : 07.02.06 - klo:17:37 »
Joo.... nuissa miun koukuissa on jotenkii poikkeeva tuo koko numerointi :?: , näissä nro 24 on pienin ja nro 2 suurin, varren pittuus 80mm.

Poissa poka

• Yleisvalvoja
  • *
Koukuista
« Vastaus #22 : 07.02.06 - klo:17:42 »
Aivan oikialta kuulostaa tuo numerointi..  topikin ekasivulta lainattu:
"Nollasta kokoon 32 koukun koko pienenee, Nollasta 19/0 koukun koko kasvaa"

Poissa Jani

• Yleisvalvoja
  • *
Koukuista
« Vastaus #23 : 07.02.06 - klo:17:50 »
Joo mut näissä on vielä tuostakkii poikkeeva numerointi :!:  :!:  Tässä esitteessä on ihan maininta siitä.....esim nää miun numerot 6# on huomattavasti isompia ku esim koko 4/0 :!:  :?:

Poissa Nypy/RP-Team

• *
Koukuista
« Vastaus #24 : 07.02.06 - klo:17:54 »
onko koko sama kuin 6/0
ypy/rp-team
www.rpteam.net

Poissa Jani

• Yleisvalvoja
  • *
Koukuista
« Vastaus #25 : 07.02.06 - klo:18:01 »
En tiiä ku ei oo vertailukohetta, mut ainakkii kuvassa tuo miun koukku näyttäs isommalta ku tuo 6/0...mut varmaks en kyllä sano.

Poissa Nypy/RP-Team

• *
Koukuista
« Vastaus #26 : 07.02.06 - klo:18:03 »
muistaakseni joku valmistaja käyttää tuota # kauttaviivan ja nollan tilalla
ypy/rp-team
www.rpteam.net

Poissa Jani

• Yleisvalvoja
  • *
Koukuista
« Vastaus #27 : 07.02.06 - klo:18:06 »
Nää koukut löyttyy Kivikankkaan esitteestä tai nettisivuilta. Sanx Sea Kirby

Poissa Nypy/RP-Team

• *
Koukuista
« Vastaus #28 : 07.02.06 - klo:18:22 »
noista ylempänä mainitsemistani kuokuista sen verran, että niiden laatu ei ole aivan yhtä hyvä kuin mustadin, mutta mielestäni täysin käyttökelpoisia ja hinta on n 1e/kpl
ypy/rp-team
www.rpteam.net

Poissa Mauno / Merikalastus.info

• Admin
  • *
  • MC-Team
    • RP-Team
Koukuista
« Vastaus #29 : 07.02.06 - klo:18:22 »
Lainaus käyttäjältä: "Nypy/RP-Team"

jos joku tarvii niin pistäkää yksityisviestiä tänne ja ilmoittakaa minkä verran olisi tarvis, koska ne on tilattava etukäteen käyn ne itse hakemassa eestistä

Mulle 20kpl nuita 10/0 3-haarakoukkuja :!: