Kirjoittaja Aihe: Merikalastus Thaimaassa  (Luettu 19807 kertaa)

Poissa Jani

• Yleisvalvoja
  • Lähes Kaiken Merikalastuksesta Tietävä
  • *
Merikalastus Thaimaassa
« : 21.01.07 - klo:23:08 »
Tänne vois kirjotella kokemuksiaan ja tietojjaan tuolta alueelta. Maunolla on kai jonkunlainen retkikokemuskkii.

Tämmösen linkin löysin, missä sukellusta ja kalastusta, suomeks: http://www.chalongseasport.com/

Jotenki vaikuttas että Thaimaassa olis hinnat kohttuullisia, ei mittään 1000€ päivä retki, toki niitäkkiin löyttyy.

Poissa tonimv

• Yleisvalvoja
  • *
Vs: Merikalastus Thaimaassa
« Vastaus #1 : 22.01.07 - klo:16:41 »
Yhen päivän oon Thaimaassa vetäny Konahedeja. Reissu oli hyvä ja saalistakin saatiin. 4 kalastajaa ja jokaiselle tuli kala , tosin pieniä. Suomalainen kalaopas ja kaks paikallista mukana. Ja tuolla seudulla lämpöä riittää joten ei tullu veneessä kylmä. Vene oli iso ja hintaan kuulu ruoka ja juomat reissun aikana.Aamusta iltaan kesti reissu , joten ei ollu mikään kaks tunta kalastusta ja kotia. Hintaa oli n.80 euroa vuonna 2000.
Keloina Pennin Internationalit , siimana monofiili ja vetovauhti aivan hirveä.

Poissa Jani

• Yleisvalvoja
  • *
« Vastaus #2 : 22.01.07 - klo:17:04 »
Olisko linkkiä tuohon matkanjärjestäjjään?

Poissa tonimv

• Yleisvalvoja
  • *
« Vastaus #3 : 22.01.07 - klo:17:16 »
En tiedä onko linkkiä , mutta ukon nimi oli Harri Haatainen ja Phuketissa majailee.

Poissa Mauno / Merikalastus.info

• Admin
  • *
  • MC-Team
    • RP-Team
« Vastaus #4 : 22.01.07 - klo:18:23 »
Harrin reissuilla oon itekkin ollut, kun Thaimaassa olev vieraillut. Hyvin on aina toimineet kaikki järjestelyt matkojen suhteen ja saalistakin on tullut,   sekä noilla vesillä se purjekalakin on mun siimanpäässä vieraillut.
Hinnoista en muista muuta, kuin edullista on aina ollut ja tosiaan syömiset ja juomiset (alkoholittomat, koska Harrin veneessä ei nautita alkoholia) on ollut aina tarjolla.
Kaivelen jostakin Harrin puhelinnumeroa tänne, niin kannattaa ehdottomasti muidenkin Phukettiin matkaavien käydä Harrin veneessä kalastamassa.

Poissa Calcutta

• Tulokas
« Vastaus #5 : 29.01.07 - klo:19:23 »
Harrin reissuilla oon itekkin ollut, kun Thaimaassa olev vieraillut. Hyvin on aina toimineet kaikki järjestelyt matkojen suhteen ja saalistakin on tullut,   sekä noilla vesillä se purjekalakin on mun siimanpäässä vieraillut.
Hinnoista en muista muuta, kuin edullista on aina ollut ja tosiaan syömiset ja juomiset (alkoholittomat, koska Harrin veneessä ei nautita alkoholia) on ollut aina tarjolla.
Kaivelen jostakin Harrin puhelinnumeroa tänne, niin kannattaa ehdottomasti muidenkin Phukettiin matkaavien käydä Harrin veneessä kalastamassa.

Harrin kyydissä pari kertaa ,ja myös 0400-5056...... numero löytyy! Kysyä sitä voi.

Kyllä Harri mulle Finlandiaa tarjos ja vielä oikean Thai-saunan!

Kiitos Harrille!

Jos tätä luet,muistat bienen barragudan,jonka tämä äijä onki!

Poissa JiiVee

• Norjan merikalastuksesta kiinnostunut
« Vastaus #6 : 14.04.07 - klo:14:35 »
Olin talven Thaimaassa kalastus ja sukellusoppaana ja ensi syksynä taas lähdetään kun räntäkelit alkaa. Kausi alkaa normaalisti lokakuussa kun sadekausi hellittää ja kestää maaliskuun lopuille. Seasportilla on ihan hyvät peruspäiväreissut ja myös mahdollisuus varata yökeikkoja. Hinnat on kohtuulliset ja homma toimii. Päiväreissut on 3000,- (1€ = n. 47 bht) bahtin luokkaa sisältäen kuljetuksen hotellilta, kalastuvälineet, snorklausvälineet, kahvit, vedet, limut ja lounaan veneellä. Veneellä ollaan klo 9.00-16.00 ja lounas nautitaan yleensä jossain kivassa lahdenpoukamassa snorklaillen ja uiden. Veneen kippari ja kansipoika hoitavat yleensä kaikki käytännön hommat ja itse voit keskittyä maisemien katseluun kylmien jumien lomassa. Upeita koralleja ja värikkäitä kaloja yleensä paljon ja näkyvyys 10-30 metriä olosuhteista riippuen. Tavallisesti joka reissulla tulee tonnikalaa, doradoa ja barracudaa ja jos on tuuria niin purjekalaa ja muutakin isompaa voi jäädä koukkuun. Viime talven paras oli 80 kiloinen purjekala, pituutta vajaa pari metriä...Mainittakoon myös että omilla reissuillani tuli kalaa joka kerta ja sadepäiviä oli tasan nolla. Reissun päälle voi ottaa saaliin mukaan ja suunnata saunalle ja hierontaan sillä aikaa kun saalis valmistetaan paikallisessa kuppilassa. Järjestän myös muuta ohjelmaa puketissa ja minulta voi myös kysellä majoitus ym. reissuun liittyviä juttuja jos ei halua tavan turistirysämeninkiä. Kesällä järjestän kalastusretkiä espoon saaristossa ja lisätietoa löytyy myös osoitteesta www.saunaship.com. JiiVee

Poissa Mauno / Merikalastus.info

• Admin
  • *
  • MC-Team
    • RP-Team
« Vastaus #7 : 14.04.07 - klo:21:31 »
Tämähän pitääkin muistaa ensi jouluna, kun tullaan Suomen pimeyttä ja kylmää taas karkuun Phukettiin :)
Hienoa, että saadaan tänne tällaista tietoa, niin huomattavasti helpompaa järjestellä kalastusmatkoja etelään.

Onko JiiVee teillä sukellusoppaana Kati nimistä henkilöä (tämä kysymys siksi, että Kati niminen tuttu on myös Thaimaassa sukellusoppaana)?

Poissa Jani

• Yleisvalvoja
  • *
« Vastaus #8 : 14.04.07 - klo:22:09 »
JiiVeelle kiitokset infosta 8)

Tosin täyttyy myönttää että katteeks käypi, kun joku voipi täältä lumen keskeltä pysyä poissa, snorklaten ja kalastellen talavet... ::)

Poissa EniZei

• Norjankävijä
  • *
« Vastaus #9 : 14.04.07 - klo:22:25 »
Ilman muuta jossaki välissä pitää lähtä käymään jossaki thaimaassa tai vastaavassa paikassa, jossa nuita nopeita kaloja, kuten barracudaa pääsee pyytämään. Mielellään reissun myöskin suunnittelis sen mukaan, että on luotettavat kalaoppaat mukana  :) Sen takia ois mukava saada enemmänki infoa tämmösistä mahdollisuuksista... Hinta tuolla ei ainakaa ole kovin suolanen, noin 64 € päivä, joten siitä tuskin kellään jää kiinni jos tuonne asti lähtee.. Janin kans samaa mieltä, että voi se talvi varmaan vähän raposammin mennä nuilla leveysasteilla  :P

Poissa antti

• Norjan merikalastuksesta kiinnostunut
  • sinimarliini 660 lb
« Vastaus #10 : 10.05.07 - klo:12:22 »
Olin talven Thaimaassa kalastus ja sukellusoppaana ja ensi syksynä taas lähdetään kun räntäkelit alkaa. Kausi alkaa normaalisti lokakuussa kun sadekausi hellittää ja kestää maaliskuun lopuille. Seasportilla on ihan hyvät peruspäiväreissut ja myös mahdollisuus varata yökeikkoja. Hinnat on kohtuulliset ja homma toimii. Päiväreissut on 3000,- (1€ = n. 47 bht) bahtin luokkaa sisältäen kuljetuksen hotellilta, kalastuvälineet, snorklausvälineet, kahvit, vedet, limut ja lounaan veneellä. Veneellä ollaan klo 9.00-16.00 ja lounas nautitaan yleensä jossain kivassa lahdenpoukamassa snorklaillen ja uiden. Veneen kippari ja kansipoika hoitavat yleensä kaikki käytännön hommat ja itse voit keskittyä maisemien katseluun kylmien jumien lomassa. Upeita koralleja ja värikkäitä kaloja yleensä paljon ja näkyvyys 10-30 metriä olosuhteista riippuen. Tavallisesti joka reissulla tulee tonnikalaa, doradoa ja barracudaa ja jos on tuuria niin purjekalaa ja muutakin isompaa voi jäädä koukkuun. Viime talven paras oli 80 kiloinen purjekala, pituutta vajaa pari metriä...Mainittakoon myös että omilla reissuillani tuli kalaa joka kerta ja sadepäiviä oli tasan nolla. Reissun päälle voi ottaa saaliin mukaan ja suunnata saunalle ja hierontaan sillä aikaa kun saalis valmistetaan paikallisessa kuppilassa. Järjestän myös muuta ohjelmaa puketissa ja minulta voi myös kysellä majoitus ym. reissuun liittyviä juttuja jos ei halua tavan turistirysämeninkiä. Kesällä järjestän kalastusretkiä espoon saaristossa ja lisätietoa löytyy myös osoitteesta www.saunaship.com. JiiVee

Olin itse Chalong Seasportin kalastusoppaana edellisenä talvena. Kokemukset samanlaisia kuin JiiVeellä, mutta en voi olla huomauttamatta saamanne purjekalan painosta. Kalaahan ei varmasti punnittu. Ensinnäkin purjekalan keskipaino Phuketin vesillä on 20-30 kg. Tämän painoinen purjekala on jo ainakin kaksi metriä pitkä.  Suurimmat koskaan Thaimaassa punnitut purjekalat ovat painaneet 120 paunaa eli n.55kg. Maailmanennätys saatiin Ecuadorista 50-luvulla ja se painoi 221 paunaa eli tasan sata kiloa ja oli 340 cm pitkä. Mutta esim. suurin koskaan Atlantilta saatu purjekala on painanut 64 kiloa. Yli sadan paunan eli 45 kilon purjekalaa voi jo pitää suurena mistä päin maailmaa hyvänsä.
 Itse olen useita purjekaloja saanut eri puolelta maailmaa ja osan niistä olen punninnut. Silti suurin niistä painoi vain 44 paunaa eli tasan 20 kiloa. Tällä en tietysti tarkoita sitä, etteikö toiset saisi huomattavasti suurempiakin kaloja. Chalong Seasportilla meillä oli muutamia purjekalan tärppejä vaikka yhtään emme onnistuneet veneeseen asti saamaan. Lisäksi näin kymmeniä vapaasti hyppiviä kaloja. Oman arvion mukaan suurimmat olivat ehkä 20 kiloisia. Tämäkin on tietysti vain arvio.
 Tilastojen mukaa 80 kiloisen purjekalan pitäisi olla noin kolme metriä pitkä. Tässä lieneekin tapahtunut tahaton arviointivirhe. Luulen, että kalan paino on ollut mieluummin 20-30 kiloa kuin arvioidut 80 kiloa.
 Menestystä ja kireitä siimoja ensi kaudelle sinne Phuketin lämpöön. Ja kerrohan terveisiä Sagalle, Jukalle ja muulle Seasportin porukalle!

Antti

Poissa Jari S

• Norjankävijä
  • *
« Vastaus #11 : 22.02.11 - klo:23:45 »
Oliskohan tälle osiolle tullut uusia vinkkejä, edelliset alkaa olemaan jo muutaman vuoden takaisia..

Eli täytyi minunki lopulta antaa emännälle periksi ja lähteä käymään Phuketissa Kata Beachillä. Lähtö olis 18.3. Tähän piti uhrata yksi viikko tulevasta kesälomasta joten se on pois Norjan rannoilla riekkumisesta.. :'(..nyt pitää olla kyllä emännän piparipurkissa kansi löyhässä pitkän aikaa ennenku tämä on kuitattu.. ;)

3 miestä olis kalalle kovasti menossa päivän reissulle, kaikista muikeintahan olis jos sais ihan oman venhon mielellään suomea taitavalla kipparilla varustettuna. Eihän siihen nyt maailma kaadu vaikka joku muukin matkassa olis kunhan meininki ei oo ku Baltic Princesillä..
Koitin tuossa asiasta googletellakkin mutta palo heti hermot..

Eli olisko jollain vinkata hyvää järjestäjää ja muitakin asiaan kuuluvia neuvoja?

Poissa joro

• Vakavampi harrastaja
  • *
« Vastaus #12 : 23.02.11 - klo:07:56 »
ikinä en ole tuolla käynyt, mutta google antaa tietoa asiasta.
hauksi voi laittaa vaikkapa    haataisen vene thaimaa
kiva olisi mennä, mutta emäntä ei lähde noin pitkälle lennolle. :'(

Poissa Sepi-?

• Yleisvalvoja
  • Vakavampi harrastaja
  • *
  • Onkivamies
« Vastaus #13 : 02.03.11 - klo:13:08 »
Vinkkejä Thaimaan reissaajille. http://maps.google.com/maps/ms?msa=0&msid=205768601177721093562.000471e159e4ac84be0e8&ved=0CDkQkAVIAw&sa=X&ei=yx5uTa2rHcGasAaE1cDbDw&sig2=nS9NVNSTao1pY5P8ig5ZIQ
Siitä hyvä, että suomalaisille tehty ja mukana on maanmiestemme pitämiä paikkoja.

Thaimaa on paljon muutakin, kun Phuket - Pattijoki ja meitsiä kiinnostaa enemmänkin alueet lähellä Laosia, kuten vaikka tämä rajanylityspaikka, josta hyvää infoa. http://map.nongkhaiinformation.com/Interactive_Nong_Khai_Town_Map/Bars_and_Restaurants/
Tuossa Mekong joen toisella puolen Rantapallon bussireissaajat lienevät juuri nyt. http://www.rantapallo.fi/pikavuoro/kartta/

http://www.rantapallo.fi/pikavuoro/

Poissa Jani

• Yleisvalvoja
  • *
« Vastaus #14 : 16.11.11 - klo:17:33 »
Ite voin kyllä suositella  Nong Khaita, hienot maisemat joelle. Ja siitä kun päräyttää sillain toiselle puolelle Vientianeen, niin kaikki on vielä 50% halvempaa kun Thaimaassa. Joella voi vaikkapa kalastaakkin.