Kalenteriin linkitetyt tapahtumat

• Holkerinpyynti reissu: 10.08.07 - 13.08.07

Kirjoittaja Aihe: Holkerireissu  (Luettu 104267 kertaa)

Poissa esa karpoff

• Vakavampi harrastaja
  • *
Vs: Holkerireissu
« Vastaus #60 : 22.01.07 - klo:11:21 »
Jollain tavalla pitäisi miettiä nopea paikan vaihto, mikäli jollain venekunnalla nappaa kunnon kala kiinni. Siitä olisi hyvä saada videopätkää sekä kuvia.

Niin mulla on tuollainen lasikuitu Lohi-vene myös tuossa kartanolla.  Se perämoottorilla varustettuna voisi olla tällainen risteilijä jos keli sallii.  Tuo keli asia on muutoinkin sellainen arvoitus ettei etukäteen voi varautua, vaikka olenkin töissä sääasemalla.  Voihan se hartsankin vapa notkahtaa, täytyy sitten olla muitakin kuvaustaitoisia... 
Yes, tuo puhelinjuttu on hyvä idea.  Norjan GSM puhelut kun tulevat kalliiksi, jos vaikka vuorokausia pälistään. 
ps.  Miksei tuo lainaus Hartsan tekstistä jää valkoiseksi, vaikka jätin quotet päihin?   No poistin ne, kun tulivat tekstinä viestiin.
« Viimeksi muokattu: 22.01.07 - klo:11:24 kirjoittanut esa karpoff »
Kalastus ei ole harrastus - se on vietti

Poissa tonimv

• Yleisvalvoja
  • Lähes Kaiken Merikalastuksesta Tietävä
  • *
« Vastaus #61 : 22.01.07 - klo:15:02 »
Elokuun toinenviikko käy mullekin. Eipähän tartte kotiin turhia ajella , ku lähen heinäkuun viimeneviikko Andörjalle ja viikko-pari vierähtää siellä. No , voihan se olla että vaimo "kehottaa" pistäytymään kotosalla siinä välissä  ;)

Poissa Julli

• Vakavampi harrastaja
  • *
« Vastaus #62 : 22.01.07 - klo:15:14 »
Eipä kuullosta yhtään hassummalta tuo elokuun toka viikko. Yhteen reissuun jää Norjassa kalastus tulevalla kaudella, mutta jos se onkin tommonen :o El special  :o, nii a vot!!
Satakiloinen, kiitos.

Poissa Kala-Harri

• Norjankävijä
  • *
  • Komeutta kalavesille silvuplee
    • Kala-Harri kotisivut
« Vastaus #63 : 23.01.07 - klo:14:50 »
Totta kai notkahtaa. Joka ukolla pitää vapa notkahtaa. Siihen pyritään. Jos jotain erikoista tietoa tulee, niin pistäkää mulle vaikka emailiin aikatauluja, sillä nyt alkaa melkoinen trafiikki tuonne ulkomaiden suuntaan, ettei aina ehdi täällä käydä. Viikon päästä Gambia ja sitten pari kolme muuta Afrikan reissua ja muutama rahakisa mm. marlinin ja kuningaslohen perässä tuolla muualla maailmalla. Tuolle elokuun toiselle viikolle ei onneksi ole mitään merkittävimpiä kisoja.
Kateus on ansaittava

Poissa Jani

• Yleisvalvoja
  • *
« Vastaus #64 : 23.01.07 - klo:15:45 »
Mulle käy tässävaihheessa mikä tahasa viikko, tiiän sitte vasta lähempänä, töitä olis toivveissa saaha toukokuun aikana, ni varmisttuu vasta lähempänä. Pittää vaan toivvoo että jossain venneessä on sitte tillaa ::)

Ei kai siellä kovin kaukana toisisttaan kannata olla, aika lähellä mäskäys/raato paikkaa. Ja soppii vaikka niin että jos jollain on ISO kiinni niin se venekunta jossa Harri on saappuu sillon paikalle.

Syöteistä vielä senverran että jokkainenhan vois tuua vielä "tavarraa" sen verran mukana mitä sais kassaan ja mitä mukkaan mahttuu, lähinnä tullee mielleen että variksen pyyntiä kevväällä ja supikoiran loukutusta, ko "tuotteet" pakkasseen ja jätesäkissä mukkaan reissulle. Ja mitä nyt sais kassaan kesän aikana. Esa vois sielläpäässä tullista kysästä että miten on tuo raatojen tuonti, voi olla tietty että ei sais tuua. Mut tietysti kallaa paljon syötiks. Toinen juttu että kannattas varmmaan paikanpäällä rakenttaa ainaki osalle haaskasta harva lauta laatikko ja siihen sitte kans, ni ei kaikki tavara häviä kerralla eikä liikaha pohjavirtojen mukana. Entäs 3-400m köyttä johon koho, tietäs missäpäin haaska liikkuu.  ::)

Mulla onkkii jo pari ideaa oman siiman päähän laitettavaks  ::)  ;)

Poissa esa karpoff

• Vakavampi harrastaja
  • *
« Vastaus #65 : 23.01.07 - klo:17:58 »
Niin ehdotinkin tuossa sellaista K-kaupan tavarahäkkiä, uppoaisikin hyvin.  Joo tietenkin aineksia vois tuoda, olikohan se Mauno, kun ei toivonut kissaa syötiksi, joten varikset käy...   Siellä päin on mulla myös tuttuja kalastajia, joilta voin kysyä mm. pyöriäisiä, jos verkkoon eksyvät.

Poissa Kala-Harri

• Norjankävijä
  • *
    • Kala-Harri kotisivut
« Vastaus #66 : 23.01.07 - klo:20:19 »
Janin idea ihan hyvä. Minä voin kuitenkin oman kalastuksen jättää vähemmälle, jos vain saadaan hyvää filmimatskua. Mulla kun on jo kanava siihen filmin käyttöön. Siitä sitten lähempänä.
Supikoiran raato varmasti tuoksahtaa herkulliselle haiden nenään. Varsinkin jos raatoa pitää viikon pari auton takakontissa.
Tuiskusella on menossa rissavapatesti, joita kokeillaan nyt tuolla Gambiassa. Koetan kysyä, joutaisiko niitä keppejä sitten tämän ryhmän käyttöön. Se vedenalainen kamera olisi kova sana, mutta taitaa nuo syvyydet olla liikaa niille johdoille. Sellaisenkin saisin käyttöön, jos luulette että apua on ja johtoa löytyy.
Kateus on ansaittava

Poissa Kalaparkki

• Yleisvalvoja
  • Merikalastuksen osaaja
  • *
« Vastaus #67 : 23.01.07 - klo:20:41 »
Elokuun toinen viikko kuulostaa ihan hyvältä.
Syöttien hankinnan jätän kyllä sinne Norjan puolelle.

Poissa esa karpoff

• Vakavampi harrastaja
  • *
« Vastaus #68 : 23.01.07 - klo:20:44 »
Siis, kaikki nyt kompostisaavi vaatekomeron takanurkkaan ja sinne kerätään kaikki mikä pöytään jää.  Vaimolle ei tietenkään kerrota.  ;) ;D
Tuo elokuun toinen viikko näyttää sopivan useimmille, joten olkoon se lähtökohta aikataululle!
« Viimeksi muokattu: 23.01.07 - klo:20:46 kirjoittanut esa karpoff »

Poissa Jani

• Yleisvalvoja
  • *
« Vastaus #69 : 23.01.07 - klo:20:45 »
Eihän siun juuri vähemmppää tarvvii kalasttaa, tuskin kummiskkaa 2 hengellä on holkeria kiinni yhtä aikkaa.  :o Se veenalanen kamerahan olis ihan hyvä, jos kesttää painetta/siinä on valot? Aika harvassa on veenalasta kuvamateriaalia holkerista.

Nyt jo syyhyttää tuo reissu vaikka en ees tiiä pääsenkö sinne  :-\ ;D :-\ ;D

Ja muistutuksena: Holkeri syö vanhoja haisevia raatoja (hankala anoppi  ;) )  :D

Poissa Jani

• Yleisvalvoja
  • *
« Vastaus #70 : 23.01.07 - klo:20:46 »
Siis, kaikki nyt kompostisaavi vaatekomeron takanurkkaan ja sinne kerätään kaikki mikä pöytään jää. 

Ei sovi millään vaatekomerroon...se ku on TÄYNNÄ  merikalastus vehkkeitä  ;D

Poissa Kala-Harri

• Norjankävijä
  • *
    • Kala-Harri kotisivut
« Vastaus #71 : 24.01.07 - klo:10:13 »
Näinköhän rupee katoilemaan etelän kaupungeista niitä herttaisia, kuselle haisevia mummoja solkenaan. Juuri niitä, jotka marketeissa puristelee kaikki hedelmät mustelmille, järjestävät jonoja pankin tiskille, kun vielä kihdistä pitää puhua virkailijalle. Olisiko syötinainesta.
Olikos tarkoitus, että varataan joku majoitus ja ollaan useampi päivä siellä. Vai mikä oli systeemi. Ei kai yhden päivän takia kannata tuota tilannetta järjestää, vai onko minulta jäänyt tää ketju huonolle luvulle.
Kateus on ansaittava

Poissa Mauno / Merikalastus.info

• Admin
  • *
  • MC-Team
    • RP-Team
« Vastaus #72 : 24.01.07 - klo:10:20 »
Tuo voisi kyllä toimia syöttinä. En Esalle luvannut meidän kissojakaan, niin jostakin on ne "raadot" hommattava ;D
Itse ajattelin, että jos tehtäisiin sellainen pidennetty viikonloppureissu, niin siihen saisi parhaiten itse lupaa työnantajalta, sekä ylipäälliköltä kotona ;)

Poissa esa karpoff

• Vakavampi harrastaja
  • *
« Vastaus #73 : 24.01.07 - klo:12:04 »
Niinpä kun haaska on häkitetty ja viritetty, luulisi pedot pyörivän ainakin viikon niillä seuduin.  Mutta kuka estää, vaikka joku majailisi loppukesän siellämain.  Olen ajatellut että. Haaskantekopäivä + kaksi päivää kalastusta olisi kaikille suotava.  Noita majoituksia olenkin miettinyt.  Niitä kun on Tenovuonon molemmin puolin, pieniä yksiköitä siellä täällä + pari isompaa firmaa Tana Hotel ja olikohan se Östertanana Kestikievari, niin ja Rustefelbmassakinhan on Kestikievari (nämä kievarit ovat aika lähellä K-pistettä.)  Veneellä liikkuen etäisyydet vuonolla on pienemmät kuin autolla, "tietänette miksi".  Vestertanassa on yksi vanha koulu veneenlaskupaikan vieressä, sen luulisi tulevan halvimmaksi suurehkolle porukalle kertavuokrauksena.  Majoituksesta en kuitenkaan usko ongelmia koituvan, hinta ja sijainti ratkaisevat paljon, sekä mahdollinen yhteistyö maissa tulisi olla helppoa.  Olen jossain vaiheessa kulkemassa sielläpäin ja kyselen näitä majoitus- ja raatoasioita tarkemmin paikallisilta. 
Sain mailina uutisen Saksasta, että kyseisenä viikkona tulee toimittajaporukka markkinoimaan Suomenpuoleista Tenolaaksoa.  Itse olen ollut tässä projekstissa alustapitäen mukana.  No, kaikkea ei voi tehdä samanaikaisesti.  Mutta jos ei muita pahasti haittaa, voisi holkeriprojekti alkaa 10.08.2007 ja jatkua yli oheisen viikonlopun ja yksityisesti niin pitkään kuin itse kukin haluaa.  Päätapahtuma ajoittuisi siis viikon32 lopulle. Niin ja se 250m naru olisi ehkä hyvä, ettei jätettäisi sitä häkkiä saasteeksi.  Olen "yrittänyt" pitää yhteistyöedellytykset kunnossa norjalaisten kanssa.  Näyttää, että täältä Utsjoelta lähtee toinenkin Busteri paikanpäälle.  Ivalosta voi myös joku vene tulla (vielä epävarmaa).
« Viimeksi muokattu: 24.01.07 - klo:12:54 kirjoittanut esa karpoff »

Poissa Jani

• Yleisvalvoja
  • *
« Vastaus #74 : 24.01.07 - klo:13:07 »
Joo, viikonloppu olis hyvä ja halukkaat saapi jäähä pitemmäks aikkaa.