Kirjoittaja Aihe: Okuma Titus 50 L  (Luettu 10029 kertaa)

Poissa Alfred

• Norjankävijä
  • *
Okuma Titus 50 L
« : 30.11.06 - klo:17:24 »
Tänään tuli Rialinnasta ko kela ja hintaa oli 179 euroa. Tuossa tunnin hiplaamisen jälkeen vaikuttaisi kelpo työkalulle, käytäntö tietysti näyttää mistä se on tehty.
Itse en pitänyt hintaa pahana siimatilavuuteen nähden, on kumminkin kyse ihan eri kokoluokan kelasta kun Ambassadeur 10000.
Uskoisin että noilla kahdella hoitaa monet Norjan reissut ja varalla vielä 7000 Ambassadeur.
Kävin kyselemässä kuitusiimoja mutta huonot on valikoimat tähän aikaan vuodesta, no kesään on aikaa.. mutta kun polttelee niin polttelee..
Vinkkejä otan vastaan että mitä kannattaisi ladata Titukseen ja pitäisikö laittaa monofilia alle, itse kyllä tykkään että koko pakka on samaa kampetta.
Tähän asti olen käyttänyt aina 0,45 monofilia mutta mulla on nähtävästi vielä oppimista.

Poissa Jani

• Yleisvalvoja
  • Lähes Kaiken Merikalastuksesta Tietävä
  • *
Okuma Titus 50 L
« Vastaus #1 : 30.11.06 - klo:17:39 »
Mulla on itelläni n.100m monoviiliä alla, 0.50mm vetolujjuus 37kg. Ihan sen takia että ei pääse kuitu luistammaan puolalla. Sitte kuitua on n. 700m. Kuitu on halappaa DYNEEMA merkkistä siimmaa, ilimotettu paksuus 0.40mm, mut todellinen yli 0.50mm, vetolujjuus 37kg silläkkii. Seuraava siima mitä siihen laitan on varmaanki WHIPLASH Pro:ta 0,28 mm - 44,9 kg, ja pohjalle jätän sen 100m monoviilia. Mitä suurimmalla todennäkösyyvellä puola ei mee koskaan niin tyhjäks, että homma olis pohjasiiman varassa, voisin veikata että tuota whiplashia soppii aika lähelle kilsa siihen puolalle vaikka olis pohjasiimmaaki tuon 100m verran, voi mennä yli kilsanki.

Kannattaa ottaa sitte iso puola sitä siimmaa ni ei tarvii tehä solomuja, ne kummiski aina vähäsen heikenttää siimmaa.

Poissa Mauno / Merikalastus.info

• Admin
  • *
  • MC-Team
    • RP-Team
Okuma Titus 50 L
« Vastaus #2 : 30.11.06 - klo:17:39 »
Samaa itekki tykkään, että koko puola täynnä samaa kaapelia, lukuunottamatta tapsia.
Janihan kuitenki muisti muistuttaa tuosta monofiilista alla, etti pääse luistamaan (ellei oo sitten puolatappia), että sitä ei kannata unohtaa!
Eiköhän tuolla kalustolla loistavasti pärjää useamman kalareissun, mutta ootahan, ku vuoden päästä julkaistaan taas uudet ´kela mallit :twisted:

Alaku kevväästä on Berkleyltä kuulemma tulossa joku uutuus siima, jossa pitäis oikiasti olla jotakin uutta ja mullistavaa kuitusiimojen markkinoilla.

On se kumma, ku nyt jo polttelee kalahommat :lol: (oot kyllä ainoa :oops: )

Poissa tonimv

• Yleisvalvoja
  • *
Okuma Titus 50 L
« Vastaus #3 : 30.11.06 - klo:17:50 »
Itellä on kans tuo Titus 50 , pohjasiiman päälle oon ladannu Power Pro:ta paksuudelaa 0.38. Ihan hyvältä kela on , tosin jarrun vipu saisi olla vähän jäykempi liikkeinen..

Poissa Jani

• Yleisvalvoja
  • *
Okuma Titus 50 L
« Vastaus #4 : 30.11.06 - klo:17:56 »
Lainaus käyttäjältä: "tonimv"
Itellä on kans tuo Titus 50 , pohjasiiman päälle oon ladannu Power Pro:ta paksuudelaa 0.38. Ihan hyvältä kela on , tosin jarrun vipu saisi olla vähän jäykempi liikkeinen..

Missä vavassa sulla on tuo kela? Ja ootko purkanu sitä taikka rasvannu? Mulla ei oo räjjäytys kuvvaa, enkä oo saanu aikaseks etittyy rasva nippaakkaan siitä :oops:   Pitäs kai se joskus putsatakkii :?:

Poissa Alfred

• Norjankävijä
  • *
Okuma Titus 50 L
« Vastaus #5 : 30.11.06 - klo:18:03 »
Mulla ei oo vielä vapaa erikseen tuohon kokoluokkaan mutta Juksasta olen tilannut Eurogold rissavavan ja siihen ajattelin ruuvata tuon Tituksen.
Käyttöohjekirjaa ei minunkaan paketissa ollut mutta räjäytyskuva oli.
Eiköhän huoltokohteet ole samat kun Amassadeurissa ?

Poissa Jani

• Yleisvalvoja
  • *
Okuma Titus 50 L
« Vastaus #6 : 30.11.06 - klo:18:06 »
Lainaus käyttäjältä: "Mauno / RP-Team"

Alaku kevväästä on Berkleyltä kuulemma tulossa joku uutuus siima, jossa pitäis oikiasti olla jotakin uutta ja mullistavaa kuitusiimojen markkinoilla.

On se kumma, ku nyt jo polttelee kalahommat :lol: (oot kyllä ainoa :oops: )

Etkö yhtään pystys raottammaan verhoo, että minkä paksuisia siimoja/vetolujjuksia olis tulossa :twisted:

Eikä mulla ainakkaan polttele kalahommat, mitä nyt 2 reissuu varattu, vaikka ei oo rahasta eikä vappaista tiettoo :roll:  Pilikkejä ja kumimatoja yms vermeitä pittää kohta alakkaa myymmään, että sais jikejä a pienempiä pilikkejä tilalle, vaikka nykysetkää ei oo käyny meressä :oops:

Poissa tonimv

• Yleisvalvoja
  • *
Okuma Titus 50 L
« Vastaus #7 : 30.11.06 - klo:18:07 »
Nyt on kela kiinni tuossa Juksaassa myytävässä rissäpää vavassa. Tosin meinaa kelakiinnikkeet olla vähän liian pienet , mut vapa on ihan hyvä. En oo vielä purkanu kelaa , ainoastaan huuhdellu käytön jälkeen ja ikiruuvia oon voidellu. Laakerithan tuossa muistaakseen on suljetut , joten pärjäävät vähän pitempään ilman huoltoa.

• Admin
  • *
  • MC-Team
    • RP-Team
Okuma Titus 50 L
« Vastaus #8 : 30.11.06 - klo:18:15 »
Lainaus käyttäjältä: "Jani"
Etkö yhtään pystys raottammaan verhoo, että minkä paksuisia siimoja/vetolujjuksia olis tulossa :twisted:

En :twisted:

Poissa Santiago

• Norjankävijä
  • *
Okuma Titus 50 räjäytyskuva
« Vastaus #9 : 30.11.06 - klo:19:28 »
Janille linkki tituksen purkamis... kasausta helpottamaan.

http://www.okuma.com.au/home/okuma/images/schematics/tg-50.gif

Poissa Jani

• Yleisvalvoja
  • *
Okuma Titus 50 L
« Vastaus #10 : 30.11.06 - klo:19:31 »
Tattis :D  Mietin vaan että kannattaakohan sitä mennä ollenkaan purkammaan :?

Poissa poka

• Yleisvalvoja
  • *
Okuma Titus 50 L
« Vastaus #11 : 30.11.06 - klo:19:32 »
Tuo ei ole kyllä pahan hintainen.. Varsinkaan Nypyn hehkutusten jälkeen.. Mää varmaan tarvin toisen kelan, kun pojat upottivat mun varakelan..

Poissa Ykkönen

• Vakavampi harrastaja
  • *
Okuma Titus 50 L
« Vastaus #12 : 30.11.06 - klo:20:32 »
pojat...... :?:  :?:   ja tytöt..
Milloin kala kasvaa nopeimmin? - Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

Poissa poka

• Yleisvalvoja
  • *
Okuma Titus 50 L
« Vastaus #13 : 30.11.06 - klo:21:44 »
No uppos joka tapauksessa..

• Admin
  • *
  • MC-Team
    • RP-Team
Okuma Titus 50 L
« Vastaus #14 : 30.11.06 - klo:21:55 »
Nyt on kyllä sisäpiirijuttua.

Yleisön pyynnöstä tuo koko tarina reissukokemukset osioon, tai tullee pänniä koko porukalle :twisted: