Äänestys

Pelastautumispuku, kelluntahaalari vai pelastusliivi

Pelastautumispuku
3 (50%)
Kelluntahaalari
3 (50%)
Pelastusliivi
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 6

Äänestys päättynyt: 02.11.05 - klo:21:34

Kirjoittaja Aihe: Mikä paras merellä?  (Luettu 5778 kertaa)

Poissa Mauno / Merikalastus.info

• Admin
  • Lähes Kaiken Merikalastuksesta Tietävä
  • *
  • MC-Team
    • RP-Team
Mikä paras merellä?
« : 02.11.05 - klo:21:34 »
Laitetaampa mielenkiintoinen (ainakin omasta mielestäni) äänestys.
Minkä kannattajia on Norjan merikalastajat: Pelastautumispuvun, kelluntahaalarin vai pelkän pelastusliivin.

Toivoisin myös kommentteja, miksi juuri tämä vaihtoehto :!:

Itse olen kelluntahaalarin käyttäjä, mutta seuraavalle reissulle olen hankkimassa kunnon Pelastautumispukua (koskaan ei tiedä, mitä voi merellä sattua) ja toivoisin kommetteja ja käyttökokemuksia käyttäjiltä näistä pelastautumispuvuista (millainen pitää päällä, kestävyys jne.)

Ensimmäinen ääni Pelastautumispuku, koska se on mielestäni ainoa oikea "henkivakuutus", jos joutuu veden varaan :idea:

Poissa poka

• Yleisvalvoja
  • *
Mikä paras merellä?
« Vastaus #1 : 02.11.05 - klo:22:13 »
Kyllähän pelastautumispuku paras vaihtoehto ois.. Oon menny parit reissut pelekillä pelastusliiveillä, mutta seuraavalle reissulle hommaan kelluhaalarit.. Joten vastaus kelluhaalari..

Poissa Nypy/RP-Team

• *
    • http://www.rpteam.net
Mikä paras merellä?
« Vastaus #2 : 03.11.05 - klo:00:57 »
tuo viime reissu opetti, että jos tosissaan kalastaa niin varusteet pitää olla sen mukaiset, eli jos veden lämpö alkaa olla lähempänä 10 kuin 20 astetta niin pelastautumispuku on se oikea ja jos lähempänä 20 niin kelluntahaalari menettelee.
kompromissi voisi olla ursuitin kuivapuku, joka on tarkoitettu muun vaatteen alle, eli esim kelluntahaalari ja alle kuivapuku.
jos kalastelee rantavesissä, mistä pystyy soutamaan pois eikä ole isoja selkiä, niin liivitkin lämpimällä vedellä ovat kohtuullisen hyvät.
kokeilkaapa tänä syksynä mennä veteen pelkällä kelluntahaalarilla niin näette mihin pystytte ja kauanko siellä olette, varsinkin jos on aallokkoa, luulen että pelastautumispuku alkaa tuntua hyvältä idealta.
tunnen noita sar:in miehiä jonkun verran ja siellä on lentävä lause, että kelluntahaalari on siitä hyvä että ruumis löytyy lähes aina!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ypy/rp-team
www.rpteam.net

Poissa poka

• Yleisvalvoja
  • *
Mikä paras merellä?
« Vastaus #3 : 03.11.05 - klo:14:13 »
Kyllä se on aivan tosi, että kylymäsä veesä ei kellupuvulla kauan sätkitä, vaikka se venneesä tuntuuki lämpimältä.. Tosiaan hyvä puoli siinä on se että ainaki ruumis todennäköisesti löytyy.. :shock: